اسطوره مادر در فراماسونری

مادر در تمام فرهنگ ها ، مقدس و محترم است. در فیلم های هالیوودی که تحت تأثیر تفکر یهودی ، صهیونیستی ساخته می شوند ، با نظر به کتاب مقدس و فرهنگ سنتی یهود نقش ویژه ای به مادر داده می شود. این نگرش سبب تحکیم حضور مادری فداکار و حکیم در این آثار می شود که از دو جهت در متون یهودی قابل بررسی است :
1-مادر یاد آور سرزمین های مادری است که زادگاه نیاکان یهودیان «ارض موعود» است. (اگر بپذیریم یهودیان موجود از همان اجداد هستند ، زیرا برخی از پژوهش گران شک دارند که یهودیان امروزی از نژاد اسباط دوازده گانه اند.)
2- هر دوازده سبط و نوه حضرت یعقوب (ع) که بنی اسرائیل نامیده می شوند ، از چهار مادر و یک پدر به وجود آمدند : راحیل و لیه دختران لابان و دو کنیز این بانو
از این رو مادر در تشخص بخشی ویژه به هر قبیله ، نقش به سزایی داشته و قبیله گرایی و حفظ نسبت خانوادگی ، هنوز هم در میان یهودیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
در کارتون های بسیاری که همراهان صهیون در ژاپن ساخته اند ، این درون مایه با خصوصیات تفکر یهودی – صهیونیستی به وفور تکرار می شود.
البته مشخص است که ما تمام آثار سینمای ژاپن را صهیونیستی نمی دانیم. اسطوره ها و سنن و فرهنگ ژاپنی کاملاً مشخص است و از اساطیر و فرهنگ غربی متمایزند مثلاً احترام فراوان به امپراتور و تا حد خدا بالا بردن او ، فرهنگ سامورایی ، تن دادن به کشته شدن و تسلیم نشدن ، احترام به والدین ، آداب بودایی و شینتوئی و تائویی مضامینی کاملاً ژاپنی و شرقی هستند که به وفور در سینمای ژاپن و انیمیشن های آنها تکرار می شوند ، اما وقتی که در سینمای ژاپن عناصری چون سرزمین موعود ، قوم برگزیده ، آوارگی و سپس رسیدن به دامان مادر که مضامینی کاملاً غربی – صهیونیستی هستند ، در کنار هم و با ترکیب خاصی تکرار می شوند ، باید مطمئن شد که این آثار به صورت سفارشی ساخته شده اند.

در اینجا به سخن نویسنده ای زیرک که حدود بیست سال در آمریکا زیسته است ، اشاره می کنیم :

از اواسط دهه 80 میلادی ، ژاپنی ها شروع به خرید تعدادی از استودیو های هالیوودی کردند، ولی بعد از گذشت یک دهه ، هنوز هم مدیران یهودی و صهیونیست باقی مانده اند و ژاپنی ها مترسکی بیش نیستند ، مثل کمپانی ژاپنی... که .... آن را خرید ، ولی رؤسای آن ، همان صهیونیست های سابق اند :«لو واسرمن » ، «سد شینبرگ» و «تام پولک»

-------------------------------------------------------------------------------------
هاچ زنبور عسل

در کارتون هاچ زنبور عسل قهرمان داستان برای یافتن مادرش ،رنج های بسیاری را تحمل می کند.

 

http://www.samenblog.com/uploads/a/armyanti-mason/8600.jpg


چوبین

 

http://www.samenblog.com/uploads/a/armyanti-mason/8601.jpg

قهرمان عجیب فیلم ، به دنبال مادرش بود و تصمیم داشت با شکست برونکا ، مام مهربانش را از دست این موجود شیطانی برهاند. برونکا در این اثر ، شبیه شیطانی است که در کتاب مقدس از آن یاد شده است : یک چشم دارد و بال هایش مانند بال های خفاش است. دماغ بد ترکیب و صدایی نفرت انگیز و خنده های شرورانه ای دارد.  سپاهیان برونکا همیشه او را کمک می کردند ، ولی چوبین با جثه کوچک و درایت و استعداد سرشار و بداهه های جذابش درست به مانند قهرمانان یهودی تنها ، شجاع و جسور سینمای آمریکا پیروز میدان نبرد بود.  

 

حنا ، دختری در مزرعهhttp://www.samenblog.com/uploads/a/armyanti-mason/9199.jpg

در کارتون حنا ، هم دخترک تنهایی را می بینیم که در کشتزاری در فنلاند زندگی می کند و مادرش که برای کار به آلمان رفته است ، با آغاز جنگ جهانی اول نه می تواند برگردد و نه می تواند پولی برای خانواده اش بفرستد. از این رو حنا باید با کار طاقت فرسا در کشت زارها ، خرج زندگی اش را در بیاورد. این فیلم فیلم که از ساخته های شرکت نیپون ژاپن است ، حتی در مضمون صریح هم ، غربی است.

 همین شرکت کارتون های دیگری با مضمون کاملاً غربی چون : مهاجران ، خانوداه دکتر ارنست ، آلیس در سرزمین عجایب و کریستف کلمب را نیز ساخته اند و ارتباطات تنگاتنگی با شرکت های هالیوودی دارد.

 

http://www.samenblog.com/uploads/a/armyanti-mason/9200.jpg
با خانمان
در کارتون با خانمان نیز دختری به نام پرین که شاهد مرگ مادرش بوده است ، به همراه بارون و پاریکال ، سگ و الاغ محبوبش ، در جستجوی زندگی آبرومند ، مراحل پیشرفت را با تحملی باورنکردنی و پاکی درون و یاری خدا پیمود و در پایان ، آشکار شد که نوه ی یکی از کارخانه داران بسیار ثروتمند است. پدر بزرگش ، ویلفران نام داشت که پسرش ادموند در ازدواجی نفرین شده با خانم عکاس هندی ، فرزندی به نام پرین از خود به یادگار داشت.

موضوع بیشتر انیمیشن های ژاپنی ، کودکی است که به دنبال مادرش می گردد یا بی مادر است. در برخی انیمیشن های ژاپنی میبینیم داستان های مشهور غربی با مضامین واهداف یهودیزه شده غرب به تصویر کشیده شده است. مثل : کریستف کلمب ، وایکینگ ها ، سفرهای مارکوپولو ، دختری به نام نل ، دور دنیا در هشتاد روز ، بینوایان و ...

در فیلم های صهیونیستی مادر نقش ویژه ای دارد برای مثال در فیلم سفر تک شاخ ، مادر حتی پس از مرگش هم به دو دختر و شوهرش در راه شکست وحشی ها و رهایی جزیره موعود کمک می کند و سرچشمه فیض و حکمت و مهربانی و پشتیبانی از خانواده و ارزش های خانوادگی است.
استیون اسپیلبرگ از پر آوازه ترین اسطوره پردازان یهودی سینمای صهیونیستی و عضو کمیته عالی سینما برای تولید فیلم های تبلیغاتی به سود یهودیان مورد حمایت دولت اسرائیل است. او در فیلم هوش مصنوعی نام شخصیت اول فیلم خود را دیوید گذاشت که یاد آور داوود نبی (ع) است. دیوید ربات انسان نمایی است که جایگزین پسر خانواده ای می شود که به اغما رفته است. پس از آمدن پسرک ، خانواده تصمیم می گیرد این ربات را دور بیاندازد  ، ولی او به مادر خانواده علاقه مند شده و او را مادر خود می داند. فرشته آبی ، او را راهنمایی می کند که باید مسیر سختی را بپیماید تا بتواند عضو این خانواده شود و او پس از زحمت های فراوان و گذشت 2 هزار سال ! باز هم آرزوی بازگشت دوباره مادرش را دارد که سرانجام به آرزوی خود می رسد.

در فیلم هری پاتر می بینیم قهرمان داستان به دلیل شهامت مادر و پدرش معروف است و همیشه یاد و خاطره زندگی حکمت آمیزشان ، یاور و همراه اوست و برای رهایی مدرسه هاگوارتز یاد آنهاست که به او نیرو و شهامت می دهد. 
http://www.samenblog.com/uploads/a/armyanti-mason/9201.jpg

پیوند خانواده هری و رهایی مدرسه هاگوارتز این نکته را یاد آوری می کند که منظور از مدرسه آموزش جادوگری هاگوارتز ، سرزمین موعود یهود است.


نظرات شما عزیزان:

نیکی
ساعت17:44---12 شهريور 1392
وب ات قشنگه با مطالب زیبایش...............


mahdiyah
ساعت0:09---12 شهريور 1392
سلام وب خوبی داری مطالب جالبی داره
موفق باشی دوست عزیز


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392 | 17:37 | نویسنده : saeed |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.